Fastnade för en ny typ av papperspyssel och kommer tillsammans med ett riktigt proffs hålla kurser höst!

Igår grattade jag min systerdotter på 18-årsdagen! Min senaste passion inom kreativt skapande är papperskonstformen quilling (ja, jag hoppar ju från det ena och det andra konstant, och ”it takes ten thousand hours to become an expert”, är nog inget som är gjort för mig, haha!). Jag bestämde mig för att göra ett handgjort kort till födelsedagsbarnet hursomhelst. Åttan blev ju lite krokig, men man urskiljer ju siffran iallafall – det är en lite pillig pappersteknik detta. Det här kortet tog ca 4 timmar att göra och det jag gjorde under den tiden var helt enkelt att snurra och vika pappersremsor som jag sen limmade fast och på så sätt fick fram ett sådant här spännande, tredimensionellt resultat.

Kurser i quilling

Det var min vän Linda Wang som introducerade mig för denna finurliga papperskonst. Och så kul tycker vi två det är så att vi vill sprida kunskapen om quilling (och även kirigami) under några kurstillfällen i november i Stockholm, i år 2017. Än så länge ligger enbart en av tre kurser uppe som evenemang på Facebook, klicka här för att komma till det. Är du intresserad och vill veta mer om de andra två kurserna redan nu så kan du mejla till mig sara@makeithappy.se. Linda är den som kan absolut mest om pappersteknikerna, men jag kommer att finnas till hands och hjälp som second choice 🙂 Syftet med kurserna är att inspirera till skapande och kreativitet. En rolig ny sak att prova på för många. Vi ses under tre timmar/ kurs, skapar och fikar.

Välkommen att haka på!

Lämna en kommentar